joi, 14 iulie 2016

Care e realitatea?

 
Un copil special, asa cum e fiecare-eu am des aceasta onoare-sa traiesc printre ei- mi-a impartasit ceva.
Spunea ca bunicul lui i-a vorbit despre viata ca despre un vis din care odata te trezesti.
Si ca abia atunci traiesti. Ca atunci vezi care e realitatea.
Ca vezi tot.
(... Da, am respirat si eu adanc. Am clipit de cateva ori.)
 
Momentul acela a coincis cu un alt eveniment care l-a impresionat. Bunicul lui a plecat.
M-a intrebat daca i s-a intamplat asa fiindca i-a impartasit gândul.
-Stia?
 
 
 
Am fost pusa in situatia-acceptata- de a explica faptul ca stiu ca exista oameni care pleaca undeva, ca sunt si oameni care se intorc de-acolo, cand mai au misiuni de indeplinit aici.
Gandul care mi-a venit in minte. Aleg sa traiesc Azi s-a lasat povestit, fiindca o legatura este. Altfel, ma intreba pe mine cum e cu visul-viata voinicul? 
-Cum...? Exista un plan?
Facem o intelegere cu Doamne Doamne si venim aici sa o indeplinim?
-Asa cred si eu.
Când vreau sa plec din Brasov la Constanta, intocmesc un plan?
 Ma gândesc la traseu, la durata? Gândesc unde fac popasul, cat si cum platesc, ce am de gand sa fac?
Când imi aleg o profesie, la fel, o planuiesc. O exersez, o aplic, ma perfectionez.
Si planul vietii e cumva.
La inceput de tot il întocmim, cred eu, m-am documentat si inca cercetez- in parteneriat.
E cineva cu care ne sfatuim.
(Ce opotunitati de iubire sa fim).
-Adica planificam...tot?
-Sa ne uitam in viata. Putem sa facem si schimbari?
-Putem.
***
-Spunea cineva ca sus e mai usor, se-aude iar glasul lui, mai incetisor.
-Si când o fi asa, cum ar fi sa te gandesti ca suntem aici pe Pamant cu o treaba grozava de reusit. Altfel nu stateam acolo printre lumini?
 
 
Mai cred ca poti sa te trezesti la realitate, in viata aceasta, aici si acum.
 
-Si care e realitatea la care sa ne trezim?
-Iubirea. Lectia despre care ai povestit tu c-o putem insusi ca obicei.
-Si cum se face?
...- Cred ca se deprinde, se traieste si se "da" mai departe.
 
_Si pietrele acestea cu care ne-ati lasat sa construim sa ne jucam de ce spuneti despre ele ca-s magice?
-Ia uite ce discutie interesanta.. mi-au adus.
 
 
Ce zici ?
Viata ca vis si obiceiul de a iubi neconditionat.
Sa crezi ca la asta m-am asteptat cand am zis "Da" Scolii de vara cu proiectul Scoala de Pasiuni?
***
Cred ca "planul' era.
Alegerea drumului pe care mergi e optiunea mea. Asa cum si tu si oricine isi face alegerea.
Treaba mea e sa traiesc ce spun si ce simt, sa exersez feluri de a trai constient, cu mintea si inima, cat pot intr-o zi de congruenta in valorile adevarului interior.
De-aceea spun, ca la mine in toiul verii a venit... Mos Craciun. Am inima ca sa zic astfel, plina de daruri, fel de fel...
Am intalnit un copil astfel, si alti copii creativi, inimosi, veseli. Adevarati si liberi cu inima.
Asa-s copiii toti.
Asa...
Când ai putea imagina: copilul cu care am purtat conversatia are 10 ani si niste ochi albastri senini, limpezi, mari..
 
 
 

PS.
Atentia face din timp moment prezent.
Perseverenta si exercitiul actiune se fac.
Intrebarea-i, iti plac?
De-a Azi...
Observator. Cuvant cu semnificatie.
Creator.


DoRa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu