marți, 27 ianuarie 2015

"Metafora "IDIOTULUI"-Osho


- Esti un idiot!
Cand imi sunt adresate aceste cuvinte am 2 posibilitati:
(1.) fie aleg incosntient sa am o reactie si reactionez in consecinta, adica devin idiotul si ma manifest astfel;
(2.) fie aleg constient sa observ ca fiecare om vorbeste doar despre sine, mai cu seama cand crede ca vorbeste despre ceilalti. Cum asa? Simplu: fiecare propozitie ia nastere in interiorul omului, din perceptia lui proprie despre sine si despre mediu, deci este ceva caracteristic lui si care il exprima pe el din interior, adica spune ceva despre el insusi. In aceasta luciditate pot alege orice actiune cosntienta(fara a fi o reactie la ceva), ii pot raspunde multumindu-i pentru energia pe care o trimimite catre mine prin vibratia cuvintelor emise sau pur si simplu imi pot vedea de fiinta mea umana mai departe fara a avea nici un raspuns, lasandu-i libertatea de a se constientiza pe sine.
Se spune ca Buddha, care a fost fiul imparatului, print mostenitor, a revenit in satul copilariei lui dupa aproape 10 ani de la propria iluminare. A stat la taifas cu inteleptii satului, iar la final unul dintre ei contrariat de faptul ca Buddha nu putea fi catalogat si inregimentat in nici o scriptura l-a injurat crunt pret de jumatate de ceas. La un moment dat, dupa ce s-a oprit, Buddha s-a ridicat, a multumit si a spus ca trebuie sa ajunga si in satul vecin, deoarece avea si acolo o intalnire stabilita. A mai spus si ca poate reveni a doua zi, daca mai sunt si alte intrebari pentru el.
Cel care il injurase a fost total uimit si l-a intrebat cum de nu are reactie tinand cont ca il injurase atat de mult. Iar Buddha i-a raspuns:
- Daca o reactie de la mine ai urmarit atunci ai ajuns prea tarziu. Eu acum "am ajuns acasa", vad ca Sunt si vad ca tot ce spui e despre mintea ta. Daca ai fi venit acum 10 ani, probabil ai fi avut mai mult decat o simpla reactie, ci chiar una violenta si capul ti-ar fi fost infipt intr-o sulita. Insa eu am incetat sa mai inteferez cu oamenii, cu lumea. Vezi tu, eu sunt asemeni unui fluviu, in care daca arunci cu spini, atunci apa repede ii va lua, iar daca se prind intr-un mal, in namolul roditor, atunci spinii vor face flori."


Sursa-Horia Lup, Facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu