marți, 6 ianuarie 2015

Eu si cu mine: suntem noi


Cu toţii avem un sine umbrit care face parte din intregul realităţii noastre.
Umbra nu există pentru a te vătăma, ci pentru a-ţi arăta zona in care eşti incomplet.
Umbra poate fi vindecată atunci când este acceptată. Când este vindecată, se transformă in iubire.
Când poţi trăi cu toate calităţile tale opuse, atunci iţi trăieşti sinele total asemeni unui mag.
Magii şi muritorii
Muritorilor le este este imposibil să fie singuri, deoarece există o mulţime de personalităţi
care se luptă in interiorul lor. Magilor le este imposibil să fie singuri pentru că nu au nici o personalitate in interiorul lor.
Nu inţeleg. Cine este in mine in afară de mine insumi?
Mai intâi, trebuie să te intrebi ce este acel ceva pe care-1 numeşti tu insuţi. În ciuda sentimentului că ai fi o persoană unică, tu eşti o alcătuire de mai mulţi oameni, iar multele tale personalităţi nu se inţeleg intotdeauna intre ele — de fapt, mai niciodată. Eşti divizat in zeci de facţiuni, fiecare luptindu- se să-ţi ocupe trupul.
Toţi oamenii sunt aşa? a intrebat băiatul.
Oh, da! Până când nu iţi vei găsi calea spre libertate, vei fi ţinut ostatec de conflictul dintre personalităţile tale. Din experienţa mea, muritorii intotdeauna dirijează războaie interioare, care implică oricare facţiune posibilă.
Şi totuşi eu tot mă simt ca şi cum aş fi o singură persoană, protestă Arthur.
Nu pot să fiu de acord, răspunse Merlin. Sentimentul că eşti o singură persoană s-a născut din obişnuinţă. Poţi la fel de uşor să te vezi in felul in care te-am descris. Calea mea este mai adevărată, pentru că explică de ce muritorii sint atit de fragmentaţi şi in opoziţie cu magul. De fapt, este atât de obositor să intâlneşti un muritor, incât deseori am impresia că vorbesc cu un sat intreg.
Depak Chopra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu