duminică, 2 decembrie 2012

Despre ..a fi ocupat



A fi ocupat este o boală contemporană-afirma Andrei Pleșu.
A fi ocupat= a nu mai fi stăpân pe timpul tău.



 Dacă nu mai avem timp pentru noi-nu mai avem singurătate, și dacă nu mai avem singurătate, unde-l mai avem pe Dumnezeu?... De aici- reflectia asupra unui management eficient al timpului.




A fi ocupat/preocupat/plin de griji este ceea ce intră sub incidența altei ”boli”  la modă-scuzita, deseori cronicizată. 

Sunt prea tânăr//tânără....
Am prea multe responsabilitati, cand sa mai citesc...
Sunt putini banii, dar unde sa merg....
.....


”Vreau sa vă uitați bine la Harry. Priviți-l! Ce are Harry și voi nu? Are un venit de cinci ori mai mare decât al vostru, însă, credeți că e cumva, de cinci ori mai deștept decât restul? Nu, conform testelornoastre făcute personalului. Am verificat. Rezultatelearată că în raport cu departamentul lui, abilitățile lui Harry sunt medii.
Să fi muncit Harry de cinci ori mai mult decât voi? Nu-conform rapoartelor. De fapt, el a avut mai multe zile libere decât majoritatea dintre voi. 

(...) Oare a beneficiat Harry de o educație mai bună? A fost mai sănătos? Repet, nu. Harrye un tip cât se poate de obișnuit, cu excepția unui singur lucru. 
Harry a fost de cinci ori mai cutezator in gandire.
Suucesul unui om nu este determinat de dimensiunea creierului său, ci, mai degrabă, de amploarea gândirii acelei persoane”-

PUTEREA MAGICĂ A GÂNDULUI, dr. David J. Schwartz

Când ne-am oprit să gândim la scară mare, de fapt am oprit la acel nivel abundența-dacă am oprit-o.

Marele secret este că totul se poate schimba azi: întoarcerea macazului către o gândire de amploare nu-i la vecinul care a tras gardul 5 centimetri mai aproape, nici la omul ursuz care răspunde astfel, împovărat de gânduri...

E în fiecare dintre noi. Și nu funcționează decât pe cord deschis, inima mare-larg deschisă, ca o fereastră.

Ura n-a salvat niciodată omenirea, ci a declanșat conflicte mondiale. Opusul ei-iubirea e izvorul zborului, al mersului la sala de gimnastică de azi, al mașinilor cu care zgândărim natura...dar care ne poartă ca gândul....


Iar pentru cei ce modelează caractere-macazul e de urnit... în sens bun. 


Sunt din ce în ce mai puțin ocupată, deși muncesc, ca fiecare...dar asta nu-mi ocupă tot timpul.
Am timp să citesc...și să scriu, să iubesc și să cresc odată cu viața. Am timp. Trăiesc azi. Și încă muncesc la ”Stat”.


Voi, ce ziceți, cum sunteți?
Spor și magie! Și bucurie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu