miercuri, 12 decembrie 2012

Ce mai faci?

”Ziua evoluează în funcție de direcția în care se mișcă colțurile gurii tale”.

Răspunsul nostru la întrebarea ”Ce mai faci?” pare unul fără semnificație sporită, deși răspundem la această întrebare de peste 10 ori pe zi uneori-este o parte considerabilă din conversațiile noastre zilnice.

Când cineva te întreaba ”Ce mai faci?” spui în câteva cuvinte foarte multe lucruri despre tine și atitudinea ta.

Răspunsurile la această întrebare pot fi categorisite?
Cu siguranță.
Sunt negative, pozitive și intermediarele pot fi numite mediocre, așa-i?


 Răspunsuri
NegativeMediocrePozitive
”Prost”
”Groaznic”
”Sunt obosit”
”Se putea și mai bine”
”Sunt mai bătrân cu o zi și mai sărac cu o para”
”Slavă Domnului că e vineri”
”Nu mă întreba”
”Sunt bine”
”Nu prea rău”
”Ca de obicei”
” Incerc să rezist”
”Bine”
”Grozav”
”Fantastic”
”Minunat”
”Excelent”
”Super”
”Nici că s-ar putea mai bine”
”Sunt în culmea fericirii”
 Cei care folosesc cuvinte pozitive pășesc cu mai multă încredere, tu însuți te simți mai bine aflându-te în preajma lor.

Sincer, cum te-ai simțit citind lista cu răspunsuri pozitive la întrebarea ”Ce mai faci?”

Nu știu cum te simți tu, eu am energie sporită!

Ce crezi că se întâmplă cu emoțiile tale, după ce afirmi, spre exemplu că îți merge îngrozitor? Vei fi mai bine?
Sau te simți chiar și mai năpăstuit, deoarece gândurile și sentimentele negative generează alte sentimente negative și-finalmente rezultate de același fel.


Omul iese din această situație”O, mi-e rău”, ”Nu-mi ajung banii”, ”Nu mă ascultă copiii”, ”Mă simt îngrozitor” când realizează că are de ales. Simplu, la îndemână și..realizabil prin autoeducație.

”Spune-ți că ești bine, că toate sunt în regulă cu tine și Dumnezeu îți va auzi cuvintele și le va transforma în realitate”- Ella Wheeler Wilcox.
* * *

”Și dacă mă simt rău, cum să afirm eu un neadevăr?”-ai putea replica. ”Să îmi mint prietenii, familia și colegii că îmi merge bine, când lucrurile stau total altfel?”


Să luăm un exemplu.

In acest moment, Georgeta e obosită. Cănd cineva la serviciu o întreaba ”Ce mai
 faci?” ea vrea să răspundă cinstit, să fie de o integritarte ireproșabilă și spune: ”Sunt obosită”. Ce urmează?

Georgeta e tot mai convinsă că e obosită, e din ce în ce mai neproductivă, oftează des, imaginează-ți chipul ei: colțuri ale gurii lăsate în jos. Postura corporală? Are umerii lăsați, împovărați.

Persoana care a întrebat-o pe Georgeta ce mai face? Probabil regretă, e de ajuns să auzi cuvântul obosit și să caști...semn că ai putea și tu să obosești.



Dar Georgeta ajunge acasă.... i se întâmplă ceva extraordinar.... Ce credeți?



P.S. Devenim ceea ce credem că vom deveni.

Eu mă simt excelent azi:)
Spor și magie!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu