luni, 9 februarie 2015

Armonia Tai Chi a Fiinţei Cosmice

Din punct de vedere energetic, Surâsul Interior ne cere să acceptăm că fiinţa noastră
interioară face parte din Spiritul Originar (Yuan Shen) a lui Tao.
Conform gândirii Chinei antice,Spiritul Originar a expirat Suflul Originar ca suflu pur, non-polar al Cosmosului. Aceste respiraţii urmează legile cosmice al principiului Tai Chi al armoniei. Călăuzirea sa interioară profundă, invizibilă ne determină să căutăm armonia în viaţa de zi cu zi.

Gândiţi-vă la Tao ca la Izvorul Naturii. Tao respiră calităţile sale spirituale sau „ De” .
 De străluceşte ca putere a voinţei noastre interioare de a manifesta diferite calităţi spirituale în
viaţă, una din acestea fiind corpul nostru fizic ca vas pentru energiile cosmice. Astfel titlul
operei lui Lao Tseu ( aprox. 500 de ani Î.C) este Tao Te King ( Dao de jing), Cartea Căii şi a Puterii
sale.

Există o reprezentare clasică a lui Confucius, Buddha şi Lao Tseu aşezaţi în jurul unui vas
cu oţet. Fiecare ia câte o înghiţitură de oţet. Confucius are un zâmbet acru. Buddha are un
zâmbet amar. Lao Tseu are un zâmbet larg. Oţetul exterior al vieţii este transmutat alchimic în
vin în vasul intern al adeptului lui Tao.
Aşa cum Fiinţa noastră Tao “respiră ” Devenirea noastră “de” în plan fizic, Suflul originar
non-duală polarizează în respiraţii Yin şi Yang. Curgerea armonioasă a acestor trei elemente – cele două respiraţii yin- yang şi Suflul originar poartă numele de Tai Chi. 
Această polarizare a energiei în yin şi yang creează toate forţele Naturii aşa cum sunt noaptea şi ziua,
cald şi rece, corpul feminin şi corpul masculin.
Polarizarea energiei noastre cosmice originare generează o tensiune dinamică în
devenirea noastră fizică care este experimentată în principal ca o tensiune esențial-creatoare în
ansamblul nostru minte-corp. Fiecare individ este unic, deci fiecare experimentează această
tensiune creatoare în mod diferit.

Am putea numi această tensiune dintre Fiinţă şi Devenire o separare aparentă între
„minte şi corp” sau „spirit şi materie”. Dar vechii taoişti nu priveau acest lucru ca pe o separare.
Ei au experimentat aceste polarităţi ca pe un întreg, fără discontinuităţi. Deşi fiinţele umane
sunt împărţite în bărbaţi şi femei, fiecare dintre noi posedă pe plan intern calităţile masculin şi
feminin formând un tot.
Scopul ultim al Surâsului Interior este să conştientizeze această tensiune, să o cuprindă
şi să o armonizeze. Surâsul este un mijloc simplu, puternic, profund, fără efort de a elibera
tensiunea , însemnând în acelaşi timp şi amuzament !
Folosirea Surâsului Interior pentru cultivarea Suflului Originar (yuan chi) este o soluţie
secretă pentru rezolvarea acestei tensiuni din ansamblul corp-minte. Această tensiune 
yin- yang este atât de profundă că mulţi dintre noi nu ştiu nici măcar că ea există.
Yuan chi este inerent neutră şi echilibrată.

Calea surâsului interior, Michael Winn

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu