luni, 14 martie 2016

Dor(a). Ce-nseamnă să fii adult?

Primăvară dragă-dragă, or ști ghioceii tăi
Cum s-ar traduce-n cuvinte 
 a fi  adult, a fi matur...
-Acțiuni responsabile, cu temei! strigară într-un glas, pâlc de clopoței serioși, cu responsabilitate, abia din zăpadă scoși. Erau ei, câțiva ghiocei.
-De unde știți? De unde-atâta ison?
-Suntem preciși, l-am văzut noi... pe badea Ion. E adult!
-Adică?
-Adică primăvara devreme, se-apucă!
-Se-apucă.. de ce?
Se-apucă să semene. Se trezește devreme, dis-de-dimineață. Cu soarele odată, l-am observat mereu, an de an.
Ne caută când știe c-ar fi timpul nostru prin pădurice, prin crâng, pe unde are el bucata de pământ și ne povestește...
-Ce vă spune?
-Să răsărim și anu-acesta, că pe pământ vin lucruri bune...
-Așa-i adultul, vorbește cu ghiocei care stau să-nflorească?
-O face badea Ion, ca rugăciune, apoi se-apucă să muncească.
-Eu sigur mai întreb pe cineva ce-nseamnă să fii adult, adică ..”a semăna”.
-Și eu, în locul tău aș verifica din mai multe surse să-nțeleg. Apoi cu inima mea aș putea să aleg.
...
-Mai spun ceva. mai spun ceva, răsare alt glas de primăvară dintre ghiocei, dintre echipa de cutezători.
-Poftim, ce este?
-Adulții sunt responsabil pentru copiii lor. Îi cresc frumos, pentru zbor. De la păsări au învățat.
-Ce minunat!
(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu