duminică, 27 martie 2016

Cu drag despre responsabilitate si recunostinta; pace

"Iesi copile cu parul balai ..."si surade si Azi vremii sa fie bucurie. Vrei sa fie?
Sau, altfel:
Fă, Doamne cald mugurilor primăverii din sufletele noastre!
Cald să crească...


Vreme minunata-n suflet ca sa facem primavara si-afara, Om drag!

Ce spui, primesti?
Drept e ca are si primavara a c t i u n i l e sale! Si... cand o-nflori din ganduri de-ale tale....cum devine??
Ma uit pe fereastra si inteleg ca tu cu sufletul zambesti, dupa florile de pe ramuri de arbori deja...Stii, nu-i asa?
Uite cum s-a intamplat.. Veni asa un gand....
"O-o..." Poate si tu in copilarie, cand descopereai ceva, exclamai asa...
O-o..
(Eu, da).
M-am facut invatatoare ca sa iubesc copiii..
M-am facut invatatoare fiindca iubesc copiii.
Invatatoare m-am facut fiindca descopar ce copil sunt.

Numa' ca incep sa stiu. Din "eu sunt, ma fac".
(Joc de cuvinte inaite de-o alergare, cand pe-afara soarele se joaca de-a stralucirea argintie cu martie...)
Apoi ponesc.
Conduc spre locul unde vreau s-ajung si-mi urmaresc alt gand...
Ce soare rasare-nainte . Se lumineaza calea. E draga sarbatoarea.
Cat de frumos se vede Brasovul scaldat de soare, intr-o zi de lansare de carte!
 Megeam fireste la o lansare de carte, hotarata ad-hoc., combinand bucuria, stabilita asa fugar si cu o alergare. Asa ca m-am echipat corespunzator... pe motiv ca domnul scriitor Ion Popescu Topolog (Vara acea cu Stefi) mi-a purtat noroc la bacalaureat in 1994.
Ce m-astepta?
***
...e ceva -la nivel sufletesc care se isca intrebare: de unde sa pot simti atata maretie, din ce taramuri, oare...
De unde atatea minuni, numai cat le-ai gandi si-apar?
....
Pot eu sa simt atata bucurie?
Uite ca.. da.

Si..explicatia??
Una. Dumnezeu.
Si copiii.
Apoi ai mei. Si tu. Cel care citesti aici.
Cel cu care ma-ntanesc in fiecare zi.

Si eu. 


Mi-am intalnit doi dintre autorii de viata implinita preferati. Ma pregatisem de-o lansare, imbracata in haine de..alergare. Mergeam sa-l revad pe domnul scriitor care m-a asistat la bacalaureat...Si..
Si-am "dat" la Targul de carte-spun am dat fiindca daca ma pregateam , nu stiu cum ..bucurie gestionam.....- am avut sa repet fericirea traita sa fiu la un pas de Niculina Gheorghita, sa iau o carte, care-mi intregeste colectia si-apoi sa-l ascult pe domnul profesor Dumitru Constantin Dulcan despre Sensul vietii acum, aici pe Pamant. A grait raspicat despre pace. Solutie. Si eu cred in pace. La asta muncesc cu mine. E pacea noastra laolalta pacea din lume.

Ce sa-ti mai spun?
De ieri cutreier dupa o padure..am si gasit-o pe la Poiana Marului..si tot de ieri in suflet..cant... Azi scriu, maine Multumesc iar.



Ma tot gandeam cum de Brasovul s-a luminat asa  sarbatoare...
Poftim iubire...ia cata poti si mai vino.. Asa pareau .cartile din Targul de carte sa graiasca...


Si... 


Cand rugam copiii sa cante Primaverii, s-o rugam si-asa sa vina..ca are rost, ca are sens, ca-n suflete aduce bucurie si lumina!  Vrei?
Hai, cu Primavara-ntai in gand si tu vrei sa fii o floare...?, Eu chiar vreau s-alerg cu drag in parcuri si pe strazi cu soare....

In cazul acesta, re-cunosc:

Recunostinta pentru fiecare clipa prezenta respirata pe Pamant te inalta in implinirea vietii tale aici.
E descoperire traita, poate cu scopul acesta, personal.
Recunostinta e a-l simți pe Dumnezeu alături de tine, la pasul tău înainte, in bucuria simpla a lui A FI.
Aducere-aminte ca fiind Lumina pentru atatea suflete, toate cele din jurul tau, oricine ai fi tu Om.
Re-cunoștinta e a face, iar cunostinta cu El.

A repeta binele care esti in viata ta inseamna a te inalta. A da mai departe prin ceea ce esti, la fel.
***

"O-o..." Poate si tu in copilarie, cand descopereai ceva, exclamai asa...
O-o..
(Eu, da).
M-am facut invatatoare ca sa iubesc copiii..
M-am facut invatatoare fiindca iubesc copiii.
Invatatoare m-am facut fiindca descopar ce copil sunt.

Numa' ca incep sa stiu. Din "eu sunt, ma fac".
  "Poti darui doar din ceea ce ai. din experienta a ceea ce ai trait, construit singur, in propria ta zbatere, durere, straduinta, efort. Si nici chiar atunci nu iti poti asuma ca tu ai schimbat oamenii! Oamenii se schimba doar pentru ca vor si pentru ca Dumnezeu este acolo!" spune frumos Karin Maria Taulescu de la Natura Divina.
Acum chiar ca poti iesi la o-alergare... 


Cu recunoștintă, invitație la multumire sufletească.
De-aici bine, bucuria, viața știu să-nflorească!
Simona, cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu