marți, 12 iulie 2016

Copacul cu obiceiuri

 (de urmat)
La Scoala de vara e  in toi si Scoala de Pasiuni.

Scoala de vara se defineste ca o initiativa frumoasa ce este izvorate din suflete de dascali inimosi.
Sunt 2 saptamani de activitati altfel, de intalniri cu oamenii, dincolo de rolurile stiute drept "copii" si "profesori", cu bucuria de a fi impreuna.
Se desfasoara la scoala, in toiul actiunii, acolo unde se simte pulsul vietii de zi cu zi. La Scoala Gimnaziala Nr. 2 s-a organizat evenimentul, in Codlea.

Acum pe final de program Scoala de vara a incununat actiuni din domenii diverse: fizica, arte, abilitati practice, ecologie-biologie, sport si miscare, dezvoltare personala- inteligenta emotionla in exercitiu,
S-a pictat cu inima in chip nou, altfel, s-au detectat "avatare" din care fiecare si-a adoptat un model, s-a construit din reviste fie un cosulet, fie o poseta, cu indrumator principal, profesorul de matematica ori de fizica, si doamna de biologie construind impreuna, intr-o echipa minunata, buna, alaturi de copii creatii minunate.
S-au desenat emotii, s-au trait bucurii, inca se deruleaza.

Cu directie spre Scoala de Pasiuni...

Despre obiceiurile care ne construiesc realitatea am vorbit in prima sesiune a zilei impreuna, ca prezentare..
Intai ca am cerut un indicator despre starea de bine a interlocutorilor. Se simt grozav.
Cadrul e unul destins, le place
 "Ce este un obicei?"
"E o actiune pe care o preferam intre altele, motiv pentru care o repetam."

*
 "Ma numesc ...
Simona si am obiceiul de a consemna viata traita sub forma de povesti". In timp ce exersez, fiindca imi place cartea de cand ma stiu, e o pasiune indelungata, sunt invatator.

Am scris si o carte, de fapt sunt doua, dintre  una e adresata si copiilor.
Ma simt minunat impreuna cu voi."

Asa a inceput impartasirea de ganduri; am aflat despre bucuria de a canta cantece din folclorul romanesc (varsta pasiunii, cam 11 ani), bucuria si obiceiul de a te juca (9 ani), obiceiul de a alerga (10 ani), cel de a canta la pian (9-10 ani),  (aici se numara pasiuni fiindca se descopera clar, sunt mai multi -de vara, scolari care canta...)  apoi obiceiul de a construi, de a citi. Am gasit si situatii cand obiceiurile inca sunt in formare...,
"Eu am obiceiul de a transmite IUBIRE."
Asa a afirmat tanarul cursant al Scolii de vara despre activitatea lui preferata.

In gândul meu s-a aprins ceva si cu voce tare am cerut detalieri ale acestui ritual.
"Inseamna sa practici iubirea orice ai primi din partea oamenilor, si e o alta iubire decat cea care e in mintea noastra, de obicei. E o iubire a tot. Tu când raspunzi, orice ai primi, sa ai iubirea in dar de oferit."
"De unde a auzit despre darul acesta, impartasit asa?"
"De la o prietena mai mare."
O roaga, din cand in cand sa ii explice si lui cum e o lectie dintr-o clasa superioara-si uite-asa a ajuns la "obiceiul iubirii" pe care tot fata i l- a explicat.
Tot el, un tanar invatacel cu privire limpede mai povesteste, tot langa copacul cu obiceiuri ca are de gand sa se faca "observator'. Exact asa a mentionat. Si-a urmat cu explicatii relatarea explicând ca vrea sa apara la televizor si sa explice ce functioneaza in privinta starii de bine a oamenilor, dupa ce experimenteaza el.
Am descoperit un obicei macar ca formulare inedit si -un job de viitor care in ce ma priveste e tare personal. Si mie imi place sa-mi fiu observator si sa inteleg cu inima pasul urmator.
Excelenta umana, oricum ai privi se gaseste dintotdeauna intr-o mare de oameni, intr-un lac de energii.
Când am amintit despre obiceiuri si ce presupun ele: a se derula cu regularitate, a-ti face viata frumoasa am introdus in discutie si termenul 'a avea model'.
Tot el, tanarul care a adus intre noi obiceiul iubirii ca plan de viata afima ca are deja un model in vara lui care invata, experimenteaza lucruri asa frumoase si noi si vrea sa faca si un masterat. Pana aici a detaliat.

 PS.Obiceiul iubirii?
Asa formulare... Mai spun ca la începutul activitatii, interlocutorul meu a spus ceva cum c-ar fi fiul unui elev cu care m-am intalnit. Sa-ti spun drept când m-am gandit sa-ncep de socotit...
Spre exersat.
***

Iubirea-obicei. Iata ce poti trai.
 La Scoala de Pasiuni ritual explicat, dintr-un gand s-a mentionat.
E si acesta precis un raspuns la întrebarea-puzzle Scoala de vara- Scoala de Pasiuni?
 Am integrat proiectul acesta alaturandu-ma colegilor mei din indemn al inimii,  din cautari personale, cu ratiunea ca oriunde sunt oameni impreuna cu initiativa buna, reuseste gândul, implinire se face.
 Fiindca oriunde privesti sunt oameni. Minunati, prin excelenta frumosi sufleteste.

Ma intreb asa, in final, de articol poveste scrisa cu recunostinta c-am facut o alegere inspirata, ca sigur ai auzit si tu de obiceiul acesta al iubirii in scoala, in familie- cum s-ar detalia in actiuni precise?

Simona, cu drag!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu